Neměj strach

Jediný oprávněný strach v této chvíli je, že na řádcích níže se budeme zase motat v teorii. Ale neboj se, o trochu praxe na závěr Tě neochudíme!  


Pro žádný jiný strach není prostor.


Většina lidí si tím projde a dnes a denně prochází. Jsme pod velikým tlakem na výkon, na výdělek, na výchovu, na vlastnictví, na nevybočování z řady atd. Neustálý tlak nabourává sebedůvěru, nestabilní a prchlivé ego snadno podléhá strachu, který poté plodí pochyby a už se vezeš, děláš chyby, těžko se rozhoduješ a za rozhodnutím si nestojíš atd.


Ale co strach a trénink s vlastní vahou?


Začátky jsou pro většinu těžké.  Většina populace je o dost slabší, než byla před generací nebo dvěma, ať už je to zvýšeným podílem sedavé práce, vysokou aktivitou minulých generací nebo prostě o fyzickou kondici a sílu v průběhu let přišla.


Takže se před prvním tréninkem logicky bojí. Ani jednou se nepřitáhnu, nemá to smysl. Bojím se hrazdy. Dám si raději přítahy kladky. Na tuto myšlenku narazíme i u jinak velmi sebevědomých chlapů, zpravidla se solidní tréninkovou historií, jen s jiným zaměřením. A řekněme si narovinu - právě shybů se bojí většina cvičících lidí asi nejvíc. Není to jako začít s osou, a postupně s plynoucím časem a zkušeností nakládat více a více váhy.


Je to složitější. Máme tendenci se bát složitější varianty. Lidé se bojí tvrdě pracovat a přemýšlet. Není to absurdní, když už se člověk jednou rozhodne cvičit?


Dobrá, máme za sebou první trénink. Dneska ještě dobrý, ale hned na druhý den začíná peklo. Neskutečná svalová bolest, ani jsi netušil, že takové svaly na kostech máš.



Přichází nový strach - z dalšího tréninku. To budu zase týden rozbitý? Vracím se ke svým fialovým dvoukilovkám a rannímu joggingu.

Útěk je strategie, kterou máme nastavenou pro případ velkého nebezpečí. Takového, které většina z nás za život ani nepotká. V této chvíli je důležitá buď informovanost, nebo přítomnost někoho, kdo vysvětlí rozbolavělému začátečníkovi, že prvotní šok těla poslouží jako výukový materiál, a příště už to bude lepší, a pak zase ještě víc. Že ale naopak v této fázi sice bude hodně ,,churavět”, ale taky udělá největší progres v životě. Takže si navzájem pomáhejte!! Máte-li ve svém okolí někoho, kdo začíná cvičit, dodejte mu kuráž! Vysvětlete. Podporujte a motivujte. 

 

Kdo vytrvá, nastoupí cestu téměř lineárního, až skokového rozvoje, která provází každého začínajícího. Do jisté úrovně prostě porostete každým tréninkem. Ale pak nastoupí první krize. Už týden nebo dva nic, síla neroste, výkony jsou stejné nebo horší, a nastupuje panika. Strach, že už na víc nemáš. V této chvíli se ukáže, kdo studoval trénink a kdo vnímá vlastní tělo. 

Z předchozího tréninku jsi vyždímal maximum, ale od této chvíle k němu musíš přistupovat jako třeba k podnikání - optimalizovat. Stejně jako se podnikatel snaží minimalizovat své náklady, maximalizovat zisk a nastavit dlouhodobou udržitelnost, stejně jako se stále učit, i Ty musíš optimalizovat. Stravu, odpočinek - tedy regeneraci, sem tam si zajít do sauny, zaplavat, naučit se NECVIČIT, když tělo potřebuje pauzu, musíš studovat různé přístupy, měnit rutiny, učit se od zkušenějších.


Celou dobu se BOJÍŠ ZRANĚNÍ. To je normální, nikdo nechce být mimo, byť jen na pár dní. Ale přitom zanedbáváš strečink? Nestaráš se o sebe, neregeneruješ? Zkoušíš věci, na které nejsi připravený, protože jsi je viděl u tamtoho na Instagramu?  Nakládáš si příliš mnoho, přeskakuješ jednotlivé postupné fáze? Zanedbáváš rozcvičku? Pokud budeš dělat vše pečlivě a důkladně, strach ze zranění nemá smysl. A to i proto, že se pokud budeš trénovat pravidelně a dlouhodobě, stejně se Ti nevyhne. Neexistuje atlet, který nebyl nikdy zraněný. 

TAK SE TOHO NEBOJ! Strach je energie, která přitahuje to, čeho se bojíš. Prostě na to nemysli a dělej vše, jak máš. Máš kontrolu nad svou myslí a pokud ucítíš strach, pak si ho i uvědomuješ a je jen na Tobě, zda ho odlifruješ pryč nebo ho necháš, ať se do Tebe zakousne.


BOJÍŠ SE UDĚLAT KROK ZPĚT, ABYS PŘEKONAL KRIZI A POSUNUL SE PAK KUPŘEDU A MÍSTO TOHO DO TOHO POŘÁD BUŠÍŠ JAK MAGOR A JE TO JEN HORŠÍ A HORŠÍ?

KOLIK STRACHU NECHÁŠ DO SVÉHO TRÉNINKU VPLOUT?

A víš co? Tohle už stačí, protože pokud jsi pochopil, kam tím míříme, dovedeš se naučit své strachy kontrolovat a porosteš nejen ve shybech, ale ve všech oblastech života.


A protože už se bojíš, že slibovaná praktická tečka nepřijde, máme pro Tebe tzv. Prison set.



TRÉNINKOVÁ RUTINA - Prison set

Proč prison tedy vězeňský? Protože trubky jsou jako mříže a Ty je nesmíš opustit, dokud nedokončíš rutinu. Ideálně pokud máš bradla pod hrazdou.

Všechno jedeš za sebou bez anebo s co nejmenší pauzou, postupuješ takto:


8 shybů - 16 kliků na bradlech/nebo kliků

6 shybů - 12 kliků na bradlech

4 shyby - 8 kliků na bradlech

2 shyby - 4 kliky na bradlech


Dohromady je to 20 shybů a 40 kliků na bradlech, udělej kolik sérií uznáš za vhodné, ale borec, od kterého ji známe, jich dělává se svými svěřenci 10 ! Jermaine Straker alias @primal.being (Instagram) je pro Vás, dovolíme si říci, neznámou postavou, ale nás, vzhledem ke stejné váhové kategorii, motivuje neskutečně! Se svými 98 kily dělá čisté muscle-upy a zároveň dokonalé mosty !! A sleduj jeho kliky ve stojce !


6 0 R E P S , 6 0 S E C O N D S // So the goal was to do 60 Reps in a minute, consisting of 20 Pull Ups and 40 Dips. At first I didn’t think I completed the 60 Reps but after review of the footage, I did actually complete 60 Reps. I did 21 Pull Ups and 39 Dips within the minute so I actually did one more pull up without realising. I’m going to do this again at some point with cleaner form on my pull ups to see if I can improve upon my time. ???? @stephiicas ???? @bloklondon Current bodyweight: 97kg ——————————————————————— #primalbeings ——————————————————————— #metcon #inspire #squats #instafitness #gymflow #fitstagram #fitfam #fitness #gym #bodyweight #training #gymnastics #pullups #strength #pushups #stretch #yoga #flexibility #mobility #calisthenics #muscleup #handstand #handstands #movement #hspu #komodo #humanflag #dips #repsandsets
Příspěvek sdílený Jermaine Straker (@primal.being),


Zdar a sílu!!