Končíme s prodejem

Úvodem bychom rádi poděkovali každému, kdo nás sleduje, podporuje, kdo si pořídil něco z e-shopu nebo dříve i kamenného krámu. Děkujeme každému, kdo s námi souhlasil a ještě více těm, co stáli v opozici. Děkujeme za každý komentář, telefonát, připomínku, za každý návrh, stížnost, děkujeme za každé děkuji, za Vaše fotky plné úsměvů. Děkujeme spolkům, oddílům, školám, Armádě i dalším subjektům a jednotlivcům. 


Děkujeme za mnohaletou důvěru, někteří by zasloužili plaketu! 


O co vlastně jde? 


ZAVÍRÁME KRÁM.


Někdy v roce 2014 tady Honza začal v hodně ostrých podmínkách prodávat původní a autentické české vybavení pro trénink s vlastní vahou - hrazdy, bradla, stálky, kruhy, k tomu se připojilo příslušenství a pomůcky do tréninku, oblečení, magnesium, knihy a spoustu dalších artiklů, jež zamířily k soukromým osobám, do družstev, oddílů, zájmových spolků, škol, do armády. 


V té době už měl za sebou 3 roky testování a prodejů přenosné hrazdy UNO, předchůdce dnešního Warriora. Jako profesionální voják viděl doma i na zahraničních misích, že neexistuje spolehlivé přenosné řešení pro shybování. Ještě stále se jedná o produkt, který nemá obdobu. UNO bylo přítomno celou dobu existence Shybů, a vězte nebo ne, roční prodeje  byly vyšší než ve chvíli, kdy zůstalo na shopu jako jediný produkt v modernizovaném a odolnějším provedení. 


Už samotný přechod od komplexního portfolia k jedinému produktu byl podoben malé smrti a znovuzrození, ale věřili jsme v paralelní život mobilní hrazdy Warrior. Teď už víme, že o produkt není bez nákladného marketingu dostatečný zájem, aby se dal e-shop rozumně a rentabilně provozovat a ne k němu jen odskakovat. Známe příčiny i řešení, ale prostě takto nechceme fungovat. Není to o samotné hrazdě z hlediska funkčního - za tím si stojíme, ale spíše o kapacitě a požadavcích českého a slovenském trhu. Čemu se nevěnuje 100% energie, nebude nikdy fungovat. 


Výrobou a prodejem poctivých produktů, bez pomoci úvěrů a dotací a s nasazením všech sil jsme vyjeli brázdu pro ostatní, tak to někdy chodí. Dříve bylo k zlosti sledovat počínání nově vznikajících firem. Bylo k zlosti sledovat okopírované produkty s texty i fotkami včetně vodoznaků a k tomu číst rozhovor pana podnikatele, jak dostal neskutečný nápad tady rozjet něco, co už ve skutečnosti dělaly Shyby 3 roky. Ptali jsme se sami sebe, proč to alespoň nenazývá pravými jmény? Konfrontaci odmítl tichým mlčením. Kupte si betonovanou hrazdu od firmy, která si to není schopna namontovat aspoň u kámoše na zahradě a rok používá kradenou fotodokumentaci. My jsme jich udělali za rok a půl 100.


Ptali jsme se sami sebe, proč nově vznikající subjekty tříští trh přebíráním našeho nosného portfolia do svého vedlejšího, když je ve skutečnosti živí něco jiného.. Mohli jsme si všichni vzájemně pomoci, každý by dělal to své a všichni by se měli dobře. Pět až deset hrazd denně jako my stejně nikdy posílat nebudou, ale to ani nepotřebují. Ale k tomu nebyla vůle a my se nechali převálcovat fresh marketingem s gumami na zadek a přijímáme to s pokorou a ponaučením. Dál půjdeme lepší.

 

Témata, které máme na blogu, ve fázi konceptu či poznámek, se občas objeví na jiném webu, někdy je to jistě jen shoda náhod, někdy jsme zase možná ukázali cestu. Někdy zase máme rozepsaný článek a druzí nás předběhnou. Stejně jako se každý může inspirovat a přepsat si, co už je dávno černé na bílém. Taky jsme se inspirovali, i ve výrobě i v psaní, ale pořád jsme srdnatě bojovali za vlastní tvář. Na tu ale dneska každý zvysoka kašle. Články a nadpisy plné clickbaitů, nekonzistentních názorových rovin, povšechného zaměření a bez hloubky, jen aby se naplnila týdenní kvóta. Sdílení každé 360ky a prostě všeho možného, jen aby se zasáhlo co nejširší publikum a udržel traffic, to bychom ani nesvedli. Obecně se to ale týká veškeré žurnalistiky a publikování, takže je to v zásadě ,,v pořádku”. Stejně jako je v pořádku brát to zeširoka. Každému svoje. 


Nemáme asi ani chuť denně splétat pavučiny nekonečně provázaných tisíce profilů na Instagramu a Facebooku, nebaví nás to. 


Nejsme studenti, učni čerstvě po škole ani hip mládež, které hupne na trend ve chvíli, kdy ho tu nastartoval někdo jiný. Jsme jen dva borci zjizvení životem, shybující dřív než když byla většina současné scény na světě, kteří jen nabídli svůj pohled, neutvářený učebnicemi a vlivem sociálních sítí, ale životem samým. Kteří chtěli něco tvořit, ne množit. 


Naše mentalita je jiná. Proto jsme padli a musíme jít dál. Možná jsme mohli bojovat s konkurencí a podmínkami podnikání v tuzemsku a utopit v tom zbytečně moc zdrojů, ale jediná profitabilní cesta se nám z duše příčí. 


SHYBY NEMÁME JEN V NÁZVU, ALE PŘEDEVŠÍM V SRDCI. 


Co bude dál? Shyby.cz možná částečně zmizí z e-commerce povrchu, ale kořeny máme hluboké, stejně jako povinnost držet prapor staré školy. Pokud se zadaří, vrátíme s něčím úplně jiným než jsme dosud dělali. Pokud se to podaří, půjde o víc než jen artikl na shopu. Shyby.cz totiž zásadně razí pouze nové cesty a i teď máme v hlavě něco, co tu ještě nebylo, celosvětově, a na co konkurence ani nemá, protože jde o víc než jen železné sváry, fancy vylaserované logo a reklamu. Třeba to bude jen výkřik do tmy, ale bude od srdce. Blog bude každopádně žít dál, Facebook také, a bude aktivní.  


Omlouváme se všem, kteří měli v plánu si Warriora koupit, ale nákup odkládali. Ukončení nelze provést tak, aby byli všichni spokojení. 


Ryzí, svérázní, zásadoví. Byli jsme takoví a zůstaneme.  



NEJSME EPIC, ALE REAL! 


Na závěr snad už jen přejeme zdraví a sílu, shybu zdar! 


Honza - zakladatel a tvůrce všech produktů

Michal - provoz, e-shop

Aleš - výroba