EMOM - otrokem časomíry

Pod touto anglickou zkratkou se skrývá Tvůj další trénink!


Potřebuješ nový stimul, jdeš na hřiště, chceš si dát něco, kde nebudeš dlouho stát a naboucháš spoustu setů? Nemáš chuť na pyramidy? Tohle je varianta pro Tebe.


EMOM - znamená ,,Every minute on the minute”. Jo, jak jednoduše to zní, tak jednoduchá je podstata. Pevné číslo, jeden cvik, na počátku každé minuty. Tedy ne minuta pauza, pozor na to! Nastav si stopky, ať na ně vidíš a každou 60. vteřinu drtíš. Čím rychleji splníš, tím delší máš pauzu. Ale ať to není na úkor kvality! Sám víš, že to účelem není.


Možná to zní jednotvárně, ale toto je ryzí krystalická podstata SETS and REPS. Je to jako mise. Máš jednoznačné zadání, přesný čas, začneš a plníš jako robot. Pokud se dovedeš soustředit na každé opakování, i zdánlivá blbárna Ti pomůže vycizelovat techniku.


Sergio di Pasquale aka NEWERA se toho nebojí a dal 2 hodiny po 25 kliků, to už je solidní nálož. Ale výhodou kalisteniky je, že ani u striktně postavené rutiny se fantazii meze nekladou. Osobně bych zvolil hlubší kliky za cenu menšího objemu práce. Ale pro ,,hydraulické lidi”, jako je Sergio, je toto jen kardio, jak sám píše.



Můžeš dělat kliky na zemi, na bradlech, shyby. Může to být muscle-up a 10 kliků na hrazdě.


Chceš procvičit techniku? 3 perfektní shyby v záklonu s hrudní kostí na hrazdu!!


Nikdo Ti nebrání vzít třeba závaží.


Znáš své možnosti? Rozumíš svému tělu, víš, jak jsi odpočatý, odhodlaný soustředěný? Pak si zkus určit takové číslo, abys ho splnil. Pokud jsi rád, že dáváš 10 shybů, je čirým bláznovstvím si nastavit 60 minut po 8. Příprava takového tréninku je zkouška Tvého sebeuvědomění. Necháš se ovládnout svým egem? Téměř jistě nedokončíš.


Neznáš své schopnosti? Doděláš s velkou rezervou.


Zkus najít zlatý střed, aby to mělo smysl ! Samozřejmě, že když nedokončíš plánovaný počet, pořád sis dal zatraceně do těla.


Dělat totéž hodinu v kuse může být na hlavu, někomu to asi přijde nudné, ale ten, kdo rád pracuje na své vůli, ten si to dost užije. Každý trénuje jinak, a tak i ten, kdo je zvyklý udělat 10-20 setů, může po 45 minutách zjistit, že na toto není trénovaný.


Tento koncept lze uplatnit v mnoha oborech tělesného tréninku, nejen v posilování s vlastní vahou.


Ale co je nejdůležitější - vždycky se snaž, aby poslední série byla přinejmenším stejně kvalitní jako ta první!