Cestou nepohodlí - EGO v tréninku II

Zdravíme všechny shybaře!


O egu už jsme jednou psali, tady si to osvěž, boj proti vlastnímu egu je celoživotní cesta!


Dnes se na celou věc podíváme z jiné strany. Celou dobu, co cvičíme, se potýkáme s tím, jak nás vlastní ego podvádí, ale co kdybychom to otočili proti němu?


Pro některé z nás to asi nebude lehké, ale věř mi, Tvůj trénink to posune dál! Pokusíme se nabídnout několik způsobů, jak trochu spadnout z hrušky uspokojení a dodat tréninku zajímavý stimul:


1) Zlepši provedení

Uděláš dvacet shybů s bradou nad hrazdu, jo, zaslouženě si uvědomuješ, že jsi s největší pravděpodobností lepší než 95, možná i více procent populace. Ale to je špatný způsob myšlení, místo toho by ses měl ptát, proč jich neděláš více a proč je neděláš lépe!

Perfektní shyb. Shyb, který třídí ne zrno od plev, ale zrno od zlatého zrna. Svého času to byl Vince Gironda, který učil ostatní, jak dělat perfektní shyb. Daniel Vadnal aka Fitness FAQs jede vždycky čisté provedení.




Kluci z Calisthenics Movement patří mezi povinné odběry.



Klíčová je aktivace lopatek, protrakce a deprese, a hrudní kost, ideálně dotýkající se hrazdy na vrcholu shybu. Takových udělá 20 jen několik borců. Tak uprav svůj trénink, a nech shyb, aby Tvoje ego skopl do škarpy! Miř výš!


2) Zacvič si na jiném nářadí

Občas se může stát, že nebudeš moci trénovat na nářadí, na němž jsi zvyklý. Příkladem budiž jeden z nás, doma má v podmínky na míru, ale část týdne tráví jinde a trénink musí řešit tam. Přes rok chodí na ne úplně dobré hrazdy ven, a na zimu si našel nekomerční fitko, kam nechodí mnoho lidí, ale je tam všechno, co je k dobrému tréninku třeba. Nějaká hrazda, nějaká bradla, kotouče, pás s hákem. Dřepovací stojan. Navíc je blízko, takže mu to ideálně vyhovuje. Jenže - hned první trénink pochopil, že to bude úplně jiné než doma. Hrazda je z hlediska šířky a úchopu celkem v pohodě, i když vypadá, že ji během zimy postupně vyviklá z hmoždinek. Ale i když je nad futry, není dost vysoko a musí krčit nohy. Není na to zvyklý, ale musel se přizpůsobit. A právě toto nepohodlí mu ztěžuje trénink a logicky bourá jeho ego.


Ještě lepší je to s bradly. Rozpětí je hodně úzké, samotné rukojeti o dost tenčí, než by bylo vhodné a navíc jsou bradla namontované na sloupku stroje, díky čemuž se bradla neustále chvějí a kývou. Nebavíme se samozřejmě o nestabilitě jako na kruzích, ale pořád je to dostatečně nepohodlné na to, aby šel z pracovních sérií po deseti s 50 kg o dobrých 25% dolů. Ve váze i opakováních.


3) Vyřaď cokoliv, co Ti pomáhá.

Magnezko (http://www.magnezko.cz/) je fantastická věc, pomáhá Tvému úchopu. Zkus to ale někdy bez něj. Nemáš co ztratit.

Trénuješ shyb nebo muscle-up s odporovou gumou? Je to užitečná pomůcka, ale stovky ba i tisíce let to šlo bez nich! Chce to ale větší pokoru, odhodlání, ale jelikož zaseješ více, více i sklidíš!


4) Trénuj v horších podmínkách

Zima, horko, noc, někoho může rozhodit i tragický playlist ve fitku! Zkus to jinak než obvykle, půjdeš nahoru!

Venkovní hrazda Warrior pull-up bar může být celoročně venku, nepodléhá vlivům počasí a tím Ti dává fantastickou možnost prověřit každé nepohodlí, co Tě napadne! Déšť či mráz se neptá, jestli máš v plánu cvičit. Tak přijmi výzvu!!


Každé nepohodlí v tréninku Ti pomůže:

  • Bojovat s vlastním egem a zůstat nohama na zemi

  • Ocenit a být vděčný za kvalitní podmínky, na které jsi jinak zvyklý

  • Posílit svaly, které mohou jinak být málo aktivní nebo vůbec.

  • V nepohodlí trénuješ koncentraci na samotný trénink, když se nesoustředíš více, nemáš šanci!

Nezapomeň, bylo to nepohodlí, co lidstvo nutilo k růstu a rozvoji.

Nakonec bude mít trénink v nepohodlí vždycky stejný výsledek - budeš silnější!!


Na závěr hláška, kterou si nech vytetovat do srdce! 

Make the today´s hard, so tomorrow´s hard is easy.