Minimalismus v tréninku II

Navážeme tam, kde jsme skončili. Minimalismus je totiž naše životní filozofie! Když jsme vyráběly hrazdy, bradla, stálky, vždycky byly přísně jednoduché a maximálně účelné, žádné módní a designové výstřelky, vždycky jsme šli cestou maximální účelnosti a funkce. Není to módní, není to in.

 Ale to nám nikdy nevadilo, je to totiž nadčasové.


Minimalistická je i naše venkovní hrazda Warrior Pull-Up Bar, jakkoli to u dvacetikilového futrálu zní nepravděpodobně, nic na ní není navíc a nic jí nechybí, všechno je 100% funkční, bez kompromisu.


Je to totiž druh smýšlení!

A stejně bys měl přemýšlet i v tréninku, pokud se chceš posunovat dále. Nekomplikuj věci - je pár základních cviků, které zrodí poloboha. Shyby, kliky na zemi, na bradlech, stojka, dřep, most, přednosy. V krajní situaci si vystačíš se shybem, klikem a dřepem! Pokud půjdeš cestou síly - malý počet opakování s vysokou intenzitou, nejenže předčíš naprostou většinu svých vrstevníků, ale hlavně, pokud trochu popřemýšlíš o přesahu silového tréninku do běžného života, naučíš se aplikovat jeho principy na vše co děláš a ve všem i stejně porosteš!


Minule jsme nabídli dva možné přístupy. Dnes se vrátíme k jednomu z nich, respektive k jeho variantě. Nazvěme ho pracovně ,,malá násobilka”.

Začneme od trojopakování. Výchozím tréninkem je 3 x 3. Tři série po třech opakováních. Začni s vahou, kterou ovládáš a máš rezervu. Není kam spěchat. Jasně, je to možná nezvyk odcházet po tréninku bez té ukrutné pumpy a dechem lokomotivy. Ale časem tomu přijdeš na chuť.


Totéž schéma uplatňuj ještě 2-3 tréninky a přidávej kila, až se dostaneš na váhu, s níž dokončíš jen tak tak. Znovu tréninky opakuj, dokud závaží neovládneš tak, abys udělal 3 x 5 opakování. Zvýšíš opakování, pak série. Dalším postupným krokem je 5 sérií po 5 opakováních. Jakmile je ovládneš, jdeš na 3 série po 8. Pak máš na výběr, vrátit se zpátky dolů na 3 opakování s vyšší vahou nebo to dotáhnout na 5 sérií po 8.


Pořád je to ale o tomtéž. Dokonale ovládnout danou váhu. Může se stát, že se mezi 5 x 5 a 3 x 8 dost zpomalíš. Není ostuda se vrátit, někdy není zbytí. Život nedovolí plynule trénovat, může přijít nemoc, nebo jen nebudeš stíhat. Ale o tom to je.


Principem je nespěchat. Nemysli na datum v deníku, kdy si zaznačíš 5 x 8, mysli na to, že Ti teď visí na pásku váha, která je Tvou součástí a Ty se s ní přitáhneš právě tak.  Jdi krůček po krůčku.


Užívej si proces, miluj tu cestu a pečlivě vnímej všechno, co na ni potkáš.


Sílu a zdar!


Poznámka na závěr:

Jo, víme, že minimalisticky bychom tu měli zveřejnit jednoduchou tabulku a pár vykřičníků na konci, ale minimalismus je o tom, dělat a mít, co je potřeba a má hodnotu, nic víc. A teď to prostě bylo třeba okecat.. :)