Martin Mikušek

Martin Mikušek je výrazná postava silné Ostravské komunity, tudíž ani on nemohl uniknout našemu krátkému dotazníku. Tento rok sen zúčastnil silových disciplín ve FIBO Power, takže nám má 100% co říci.

Takže klasika na začátek. Proč to děláš?

Protože je to můj život!

Jak jsi se k tomuto druhu pohybu dostal?

Dostal jsem se k Workoutu před  cca 5ti lety, kdy jsem byl na internátu s klukama. Začali jsme sledovat Youtube, kde černí borci z USA cvičili na hrazdách.

Máš nějaký vzor nebo osobnost?

Ani nemám, ale mezi motivace patří např. LittleBeastm, Zef Zakaveli, Lord Vital..

Cvičíš raději venku nebo indoor?

Prostě záleží jaký mám trénink. Nejradši cvičím v lese na kruzích, ale když jedu WEIGHTED (cviky s přidanou váhou) tak cvičím doma kde mám vše potřebné. Ale zkrátka je mi to jedno, hlavní pro mě je, že bude trénink.

Jedeš sám nebo spíš trénuješ ve skupině?

Jedu sám, protože se více můžu soustředit na svoje tréninky. Rád však cvičím i s klukama tady z okolí Ostravy.

Tvůj nejoblíbenější cvik?

Přítahy, dipy, kliky ve stojce a vše okolo handballancingu. Front lever, přítah na jedné ruce....

Cvik, který absolutně nemáš rád?

Všechny na břicho kromě svisu na hrazdě :D :D :D!

Používáš nějaké doplňky stravy?

Používám proteiny a BCAA pro regeneraci.

Co si o nich ve stručnosti myslíš?

Pár už jsem jich vyzkoušel Pro mě je ale důležité, abych měl dostatečnou regeneraci na další trénink. Některé doplňky jsou podle mě zbytečné.

Jaké jsou Tvoje cíle na tento rok?

Pro rok 2016 mám v plánu udělat dip s 100 kg na opasku, přítah s 75 kg na opasku,dřep s osou na zádech se 120kg a 10 kliku ve stojce ve volném prostoru na stalkách.

Je něco, čím se můžeš pochlubit?

No párkrát jsem se již někde umístil. Byl jsem například  např. 3. ve Freestyle ve Vyškově, mám 2. místo ve Weighted ( přítahy s 32kg a dipy s 48kg na opasku) v Trenčíně a 1. místo ve weighted ve Vyškově. Dále jsem ještě vyšplhal 8-mi metrové lano za 8s a vyhrál 3. místo. K tomu mám ještě kurz na fitness trenéra, takže můžu trénovat lidi.

Jak vypadá Tvůj běžný trénink?

Záleží jaký mám cíl, ten je vždy podmínkou. Teď jsem se nějakou dobu zaměřoval na weighted a ve stručnosti jsem měl silové, statické a explosivní tréninky rozdělené na přítahové a tlakové cviky. K tomu byl vždy zvlášť trénink na nohy.

Je nějaký cvik nebo prvek který je pro Tebe nedosažitelný?

Planche - není nedosažitelný, jen jsem mu ještě nevěnoval takovou pozornost. Ale to se změní!

Jezdíš na soutěže a co si o nich myslíš?

Soutěže jsou super věc. Myslím tím soutěže, kde se řeší technika a nejde o čas. Ne jako v crossfitu  a na některých jiných soutěžích. Já osobně jezdím na tyto akce z důvodu porovnávání sám sebe. Nechci se porovnávat s někým jiným. Pro mě je největší soupeř ten, koho denně vidím v zrcadle. Já bojuji sám se sebou a na každé téhle akci vidím posun dopředu. Jinak samozřejmě motivace a podpora nesmí na takových akci chybět. 

Jak řešíš stravu? Pokud ji tedy řešíš?

Stravu neřeším až tak moc, ale dá se říct, že se vyhýbám věcem, které vyrobil člověk Snažím se jíst věci, které bych našel v přírodě. Jako např. rýži, brambory, maso, ryby, ořechy, vajíčka atd. V mém jídelníčku, který nemám stanovený žádnými čísly, se ve výsledku vyskytuje hodně bílkovin, tuku, a minimum sacharidů. Ne každému to muže vyhovovat, ale já sám vím, že mi to vyhovuje i ve výkonu. Každý by měl zkoušet a zjistit, co mu sedí a co ne. Nemůže se řídit podle papíru a čísel. Přece každý den máme jinak náročný a tělo samo moc dobře ví, co snese a kdy by chtělo pauzu.

Jaký je Tvůj názor na výuku tělesné výchovy na základních a středních školách?

Dnešní tělesná výuka vypadá tak,  že polovina lidi zapomene oblečení a sedí na mobilech!

Co by se tam dalo zlepšit?

Určitě je to i o učitelích a přístupu jedinců.Přece každého baví něco jiného.

Kolikrát týdně trénuješ?

Podle toho jak vycházím s časem. Někdy je to třikrát týdně, někdy však i sedmkrát.

Máš nějaké zvláštní vybavení které používáš?

Dá se říct, že mám vše doma. Hrazdu,bradla,kruhy, závaží, osu na dřepy, stálky na balancováni na rukou, gumové expandery na protahování. Prostě skoro všechno.

Máš nějaký web nebo stránku pro fanoušky?

Mám Fan Page na Facebooku a Instagram, kde přídávám videa a fotky z tréninku.

Napadá tě ještě něco?

Cvičte zdravě, jezte zdravě a poslouchejte svoje tělo!